vrijdag 29 november 2013

Thema schoenen

thema schoenen ( Wat draag ik aan mijn voet?)
25 - 29 november 2013

Voetje..Voetje..Voetje..wat ga je doen? Voetje..Voetje..Voetje in je mooie schoen!
Zo opende we het thema van deze week! 

We deden deze week een heleboel activiteiten met allemaal verschillende schoenen. zo deden we onder andere: 

- Een waarneming rond schoenen
- Lied ' Voetje voetje' 


Voetje voetje voetje wat ga je doen
Voetje voetje voetje in je mooie schoen
Ik ga lopen lopen lopen lopen met mijn voeten
Springen springen springen springen met mijn voeten
Stampen stampen stampen stampen met mijn voeten
En... rennen rennen rennen.....


- Beeldende activiteit: schoenafdrukken maken op papier 
- Wiskundig spel: sorteer spel met schoenen ( groot, klein, kleur,..)
- Wiskundig: meten met veters 
- Rijgen / weven met veters 
- Patronen leggen met veters 
- Beeldende activiteit: kunstig met veters 
- Bewegingsspel: 'Schoentje leggen' 
- Identificatiespel: 2 dezelfde schoenen aan een haakje hangen 
- Beeldende activiteit: crêpepapier scheuren en plakken op een schoen 
- Tik tak in thema schoenen 
- Verschillende verhalen geluisterd 
- Wiskundige activiteit: schoenen in dozen 
- Beeldende activiteit: een schoen kleuren en vouwen ( met ondersteuning)
- Techniektafel: doek met verschillende sluitingen
-...

En nog zoveel meer! 

Volgende week ( 02 t.e.m. 06 december) werken wij rond Sinterklaas & Zwarte Piet! 

Een blik in onze klas tijdens het thema schoenen








Geen opmerkingen:

Een reactie posten